onsdag 27 juni 2012

Glaset är fullt

Andas. Andas. Andas. Imorgon eftermiddag kommer den längsta sucken på länge. Då går jag på semester. Till dess drar jag ner andetaget och låter det vila nedanför naveln. Så länge jag kan. Det är min yoga just nu. Inget mer. Jag är orolig för att skada mig när tröttheten gör att systemet går på reserven.  Hur kan det bli så här? Igen? För mycket på för kort tid. Jobb. Yoga. Kurser. Vuxna barn som flyttar hem och rum som spacklas och målas. Kanske orkar jag inte mer än så. Glaset är fyllt till bredden utan att jag är sjuk. Jag är bara trött. BARA. Önskar oss alla lugn, vila och värme. Vi får se hur långt det tar oss. Och jag andas. Djupt. Det är min medicin just nu.

4 kommentarer:

  1. Lugn och vila. Det låter rätt och riktigt!
    Ha en skön sommar och njut av ledigheten Annika. :)
    Varma kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det ska jag. Och samma till dig!
      Kramar!

      Radera