tisdag 10 december 2013

Älska ekologiskt

Det är dyrare. Oftast. Grönsakerna håller inte lika länge. Naturligtvis pratar jag om ekologiska varor. Alla sorter, alla dagar. Jag köper det för att jag kan. Jag vet att många inte har råd men ibland blir man bara less att vi tror att maten kan vara hur billig som helst. På bekostnad av kvalitet. Det går inte att kompromissa om allt. Jag läser om hur mycket gifter som finns i våra grönskar som inte är ekologiska och blir bara trött. Men jag funderar också på alla dessa bönder som håller på och besprutar. Hur mår de? Hur tänker de? Är alla stöpta i väldigt lika form där man säger att det inte går att odla ekologiskt och göra vinst på det? För nu har ju en hel del andra odlare visat att det faktiskt går! Jag älskar ekologiska varor. För att de är godare. För att de inte inte håller för evigt och ja jag vill helt enkelt slå ett slag igen för det ekologiska, de gånger man kan välja det och har råd för det. Tänk att försäljningen av ekologiska bananer har ökat med 50-60 %. Det går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar