onsdag 4 december 2013

Fett. Igen

Fett. Tänk så mycket fett jag äter nuförtiden. Och tänk så bra jag mår. Ju mer fett, ju bättre - det är nästan så det är. För man kan inte äta obegränsat med fett, kroppen säger ifrån i så fall. Men man kan äta det man behöver och som kroppen använder som sin främsta energikälla. Tänk så vilseledda vi alla varit under en lång period. Och ju mer fett jag äter eller får i mig, ju mindre äter jag av resten av proteiner och grönsaker. Jag blir mätt fort. Står mig länge. Svajar aldrig i humöret, inte ens när jag är svidande trött. Och kanske är det just det som varit mest provocerande för många, att man tar bort kolhydrater och ersätter dem med fett. Smör. Avocado. Kokosfett. Nötter. Men inte tonvis med kött. Vilken missuppfattning. Men ju mer jag vågar äta av fettet ju bättre mår jag. I hela kroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar