tisdag 3 december 2013

Två storlekar

Köpte jeans härom dagen. Gick in i en affär, tog min storlek och provade. Allt hängde löst. Jag kollade om jag hade tagit en modell som var lösare i modellen. Nej. Provade mig vidare. I alla modeller till slut. Jag har gått ned två storlekar. Utan att jag riktigt märkt det. Det är helt otroligt när jag tänker på det. Att lågkolhydratkosten funkar hela tiden. Jag tappar lite av min vikt och omfång lite då och då, utan att jag funderar eller bryr mig. Det är klart att det är skönt. Det är klart att jag vill ha en stark kropp som mår bra. Men lite mage har jag alltid haft även när jag vägde mycket mindre. Men jag vill inte ha en stor mage. Och den är på väg bort. Jag ser det nu när jag tar på mig mina nya jeans. Jag tror att det enkla svaret finns i att det inte är en bantningskur, det jag gör, det är ett sätt att äta som passar för livet. Lågkolhydratkost. Sedan gör jag avsteg ibland för att situationen är sådan eller för att jag helt enkelt vill äta hemmagjord knäck som jag bjuds på. Men det är undantagen. Det viktiga är ju vad som sker oftast. I vardagen. Så ja, nu har jag gått ned två storlekar. Lite häpnadsväckande i sin enkelhet.

2 kommentarer:

  1. Häftigt! Och lite lustigt att finna att du också skrivit om vikt idag. Här låter det dock så mycket mer positivt. :-) Spännande att det händer saker och det verkar det göra hela tiden med din kosthållning.
    Kramar till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja där ser man, läste precis ditt inlägg och det var inte bra. Jag mår fint och vet faktiskt inte vad vikten säger men känner hur hela kroppen "tajtat" ihop sig! Kramkram

      Radera