tisdag 26 november 2013

Livsnjutande. Medveten andning del IV

Min utandning är för första gången längre! Jag njuter. Vi avslutar yogapasset med tre ohm-ljud. Tidigare har det varit som om mitt ohm har klippts av mitt i. Jag har inte haft mer luft att pressa ut trots att jag använt magen till det. Som det är tänkt. Jag har näsandats i hela min tillvaro. Så fort jag upptäckt att munnen varit öppen i vardagen så har jag stängt den. Sovit med tejp. Vaknat från djup sömn. Vaktat på kolhydraterna och hostan har tigit still. Och nu. Nu andas jag ut på ett helt annat sätt. Jag har använt min relaxator, hur fjantigt det än kan tyckas. Om man gör på rätt sätt och tränar sin diafragma och sina bukmuskler med att pressa ut andetaget så orkar man mer. Och nu gör jag det. Det var bara det. Min utandning <3

5 kommentarer:

  1. Grattis du har ju lyckats vända det du haft jobbigt med!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har jag! jag är jätteglad för det.
      Kram

      Radera
  2. Härligt Annika! :-) Och kanske något för mig att ta till mig. Min utandning är under all kritik, även om den är bättre nu än vad den var för några år sedan.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du kan träna upp den! Kolla in det här www.medvetenandning.se

      Kram!

      Radera
    2. Tack! :) Har sparat sidan bland favoriter så jag kan läsa mer där när jag får tid.
      Kram

      Radera