lördag 23 november 2013

Besprutade nötter?

I somras när jag åt jordgubbar som inte var ekologiska så fick jag blåsor på tungan. Något som Sanna Ehdin också fick och skrev om. Ibland får jag det på tungan igen och har svårt att härleda vad det kan handla om. Helt enkelt inte riktig koll i alla lägen. Härom dagen var jag på konferens i Linköping och var sugen på något när vi tog tåget hem. Köpte mandlar men i hastigheten tog jag fel och köpte torrostade mandlar. Min tunga blev skinnflådd! Längst ut på spetsen och två dagar senare som idag är det fortfarande inte helt läkt. Jag vet att det var nötterna. De hade skal och jag brukar helst äta utan skal. Nej de var inte ekologiska.  Torrostade brukar jag aldrig äta. Men nu gjorde jag det utan att riktigt se vad jag stoppade i mig. Har du någon liknande historia? Kan de vara behandlade med något som orsakar denna reaktion? Jag vet inte men känner mig lite oroad. Visst är det läskigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar