onsdag 13 november 2013

Kung Markatta

Skillnaden är milsvid. På ekologiskt te och annat te. Jag dricker roibos ibland och då helst ett ekologiskt. Närmare bestämt Kung Markattas. Det är så fylligt och gott. Smakar precis allt jag vill att det ska smaka. Mannen som startade Kung Markatta på 80-talet är en avlägsen bekant till oss. Han var en föregångare. Pratade om bra arbetsvillkor för den som jobbade, oavsett var i världen det var. Noga med råvarorna. Kontrollerade alla leverantörer själv. Det är lite coolt. Desto coolare att just det teet  är det jag gillar mest! Vad dricker du för te?
(Ja jo jag är ju en kaffedrickare av stora mått, men ibland vill jag faktiskt också ha te. Som i november)

6 kommentarer:

  1. Jag gillar inte alls Rooibos, vet inte vad det är, men dricker hellre bara varmt vatten om inget annat än rooibos erbjuds. Jag tycker bäst om örttéer och ljusa smaker, som citron och ingefära. Eller så vanlig yogitéblandning med mustig kryddighet. Vanligt lipton får de ha för sig själva ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roibos är så mustigt, i alla fall i den här varianten. Har du testat den? Eller du vill kanske helt enkelt inte ha rött te alls? Nå, det är skönt att det finns så mycket att välja bland.

      Radera
    2. Nej, det är just detdär röda jag inte kan med (inte heller vitt). Helt enkelt. Grönt, örtigt och kryddigt är min tékopp ;)

      Radera
  2. Haha, exakt det te som du visar på bilden, tycker att det är perfekt på kvällen, ibland med lite färsk ingefära i.

    SvaraRadera
  3. :) Ingefära är lite starkt för mig, jag kan bara ta pyttelite och då helst på morgonen.

    SvaraRadera