måndag 24 september 2012

Gästfrihet och balans

Varit på yogakurs i helgen. I Tyskland. Och allt var helt enkelt så där underbart toppen som det är ibland. Alla pass klockrena. Och jag orkar. Och jag var där med min dotter. MEN. Maten. Maten. Maten. De flesta jag tränar med är vegetarianer och som för många innebär att de äter mycket kolhydrater. Något som jag inte mår bra på. Jag vet att jag skrivit om det tidigare, det där med att inte äta för andras skull. Men när det inte finns något alternativ. Och när man är gäst. Det är inte bara att låta bli att äta. Så jag har ätit. Det har smakat bra. Men tyngden i kroppen. Den vill jag inte ha. Den lätt svullna magen. Den vill jag inte ha. Jag vill ha en kropp som känns lätt och stark. En kropp som inte är rädd för fett i maten, naturligt fett utan tillsatser. En kropp som äter mycket grönsaker men inget bröd. Så jag har "fuskat" och ätit det jag inte mått bra på. Inget alarmerande, bara så att jag än en gång har befäst vad just jag mår bäst på. Men gästfriheten har varit fantastisk, det är också en slags föda och den tar jag in i mitt hjärta. Det andra - kolhydraterna, minimerar jag igen. Hur har du det med din träning och din mat? Känner du vad du mår bäst på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar