fredag 7 september 2012

Jet lag

Där jag jobbar finns en sömnforskare. Enligt henne ska man aldrig sova längre än 2 timmar mer än vad man gör i vanliga fall när man har ledigt. Kroppen förstår inte om man sover för länge och man kan få ett tillstånd som liknar jet lag i kroppen. Det förklarar en hel del för mig. Klargör. Så brukar du gå upp klockan sex i vanliga fall är det bra om du inte sover längre än till klockan åtta när du har sovmorgon. Det kändes lite snopet, men jag är beredd att testa i helgen, för att få en normalare vecka nästa vecka. För den här tröttheten, den vill jag inte släpa runt på mer. Hur gör du?

4 kommentarer:

  1. Jag har inget val för jag har en liten som väcker mig varje dag. Men förr sov jag definitivt längre och fick de berömda symtomen. Lördagsgrinig kallat. ;)
    Ha en trevlig helg och sov nu inte för länge då. Hihi :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag går alltid upp kl:7 jag kan inte sova länge på morgonen,blir helt seg. Att vara uppe för länge på kvällen det går inte heller, min kropp talar om det tydligt dagen efter.Sova 22 ev 23 och kliva upp vid 7 då funkar jag som bäst.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter skönt! Jag är också trött vid 22 men är jag uppe längre är det precis som om sömntåget redan gått och jag måste vänta in nästa sömntid ;) Jag jobbar på att få mig själv i säng också! Kram

      Radera