måndag 18 februari 2013

Färgfyrverkeri

Färger. Jag kan inte få nog av dem nu. Jag tror att vi behöver dem på flera sätt. Och färger finns i oss. I tredje ögat när man fokuserar där, kommer det ibland som ett fyrverkeri av färg. Eller bara en. Som vi ska ha just då. När jag kom från Indien för en månad sedan, köpte jag en knallorange halsduk, en våldsamt cerise träningströja och en väldigt gul t-shirt. Jag kom hem och packade upp mina fynd. Och slogs av färgkaskaden. Jag behöver den. Jag är säker. Och nu när våren tassar fram så långsamt i trädgården, längtar jag ännu mer. Efter färg. Jag har fått en stor förkärlek för gult, tidigare har det varit orange och turkos. Men det svänger ibland. Vilken är din favoritfärg?

8 kommentarer:

  1. Skriver ett par rader här oxå ;)
    Ja, jag känner att jag dras till färger när jag är i klädaffärerna.
    Blicken faller på en Barbierosa träningstop, ett par turkos byxor och ett vårpiggt linne i limegrönt ❤

    Turkos/ljusblått/aqua är färger som jag aldrig kan få nog av. Jag tror att det är himlen och havet som får mig att längta efter detta.

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  2. Ja turkos finns alltid där som en grundton, kanske är det som du säger havet och himlen som du säger. Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag älskar också färg!
    Men har jättesvårt att pricka ut någon favorit, men det blir ofta lila... eller orange eller "indiskt rött"... eller rosa... grönt i rätt nyans... eller... ja, du ser! Ju knäppare kombinationer ju mer jublar jag :) Sen vågar jag kanske inte alltid ta ut svängarna, men jag är nog oftast den som står med en rosa top och en gul kofta när vi är nånstans - och alla andra har klätt sig i svart och grått :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rosa topp och gul kofta, det kallar jag att ta ut svängarna :)

      Radera
  4. Färg kan göra så mycket. Det märkte jag för några år sedan när jag stod där i mina svarta kläder och kände mig tråkig. Sedan dess har det blivit allt mer färg. Kanske inte så att jag sticker ut men åtminstone så att det piggar upp mig själv.
    Jag gillar lila och det ser man mycket av i hemmet. Annars har jag mycket rosa och cerise i min garderob.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lila har också varit en favorit hos mig, inte på mig men runt mig. Kram!

      Radera
  5. En utav mina med-mammor brukar alltid utropa "här kommer den färgglada" när jag dyker upp. Ganska kul för att jag älskar färger men tycker att jag, av slapphet, alltid rycker till mig det där lila innan jag går ut. Fast jag blandar mera nu än vad jag någonsin gjort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va härligt! Och blandningar är skönt. Kram

      Radera