fredag 22 februari 2013

Jag - en näsandare

Jag har varit hos tandhygienisten idag. För första gången i mitt liv var det behagligt. Mycket berodde förstås på min nya tandhygienist. Men en del berodde också på att jag sedan jag började med lågkolhydratkost har väldigt lite tandsten jämfört med tidigare. Jag tänker att om några år har jag kanske ingen tandsten alls. Men när jag ligger bakåt och med huvudet i olika vinklar kan jag bli lite nästäppt ibland. När jag blir det är min första reaktion lite lätt panik. Ja faktiskt. Och så kommer jag på att jag ligger med öppen mun... Hm. Det är ju bara att andas via munnen. Men ändå. Fast jag ligger med öppen mun i en timme så andas jag ändå via näsan. För att jag är så van. För att kroppen vill. För att jag mår bäst då. Så jag gör det även fast munnen är öppen. Det är ganska fantastiskt. Ja jag är en riktig näsandare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar