måndag 26 augusti 2013

I just did it

Måttfull. Har jag inte varit tidigare. Lite mer nu. När det har varit gott med en kopp kaffe har jag helst druckit en till. Direkt. Min lärare sa något oerhört träffande angående just den här situationen. Han hade varit och druckit kaffe med en god vän. Ville dricka mer kaffe. Let's have another good cup of strong coffee, sa min lärare. Hans vän svarade - but we just did that. We just had one god cup of coffee. We just did it! Den koppen är drucken. Och just det där. Att stanna i det. Jag har just druckit en jättegod kopp kaffe. Andra koppen smakar aldrig lika gott. För mig. Det är bara något som jag tänker. Faktiskt. Så nu tar jag en stor kopp kaffe på morgonen, rör ut lite äkta vaniljpulver med kokosfett. Det blir jättegott. Men en kopp räcker. Verkligen. För jag har ju just druckit en god kopp kaffe :)

2 kommentarer:

  1. Så tydligt och klart! Dendär insikten gillar jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag också! Och det är egentligen så simpelt. Men jag och många med mig har en tendens att på något sätt överkonsumera det som är gott, roligt eller spännande. Att bara vara nöjd... Jobbar vidare på det!

      Radera