onsdag 4 september 2013

Fuska eller unna sig?

Fuska. Unna sig. Två sidor av samma mynt, som många frågar om som inte äter lågkolhydratkost. Folk frågar vad jag unnar mig när jag vill göra det. Tidigare  har fusket eller unnandet inneburit kolhydrater för min del. Idag ser fusket ut som att jag äter bär med creme fraiche. Att jag äter raw chokladpudding, dvs chokladpudding gjord på avocado och kakao. Det är inget "fusk" i egentlig mening. Men idag när jag äter mer fett och protein och väldigt lite kolhydrater så platsar det i den kategorin. Jag är ingen fanatiker, men jag mår så mycket sämre på att "unna" mig en brödskiva att hela min kropp vill att jag ska låta bli den. Dessutom äter jag mer och mer sällan mjölkprodukter, jag äter smör och bregott. Någon gång en ostbit. Men oftare fårost och getost. Det är som jag fasar in mig i den paleoliknande kosten mer och mer. Och så fort jag får i mig grädde eller creme fraiche, ja då känns det i hela magen. Det är inte så märkvärdigt egentligen. Det mesta handlar om var man kan hitta bra alternativ när man vill "fuska" eller "unna sig". 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar