torsdag 19 september 2013

Måne, kokosfett och långsamhet

Det var fullmåne i natt. Blir alltid lite upp och ned av den. Oftast någon dag innan månen är full. Jag tar det varligt, yogan är som en skugga av sig själv de dagarna. Och det känns fint. Fick äntligen hem mitt deodoriserade kokosfett igår, det som jag har i kaffet på morgonen och som jag använder när jag inte vill att allt skall smaka kokos. Jag gillar kokossmak. Ibland. Men inte i allt. Samtidigt vet jag att kokosfett är väldigt nyttigt och går direkt till förbränning. Ger mig energi helt enkelt. Men har tagit det långsamt och lugnt hela morgonen. Fick stå i bilkö en stund på grund av en bilolycka. Då far tankarna. Och långsamheten sprider ut sig ännu mer. Tänker på allt och ingenting. En stillsam dag med röda löv och grå himmel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar