torsdag 12 september 2013

Mardrömmar?

Jag har några arbetskamrater som också dragit ned på kolhydraterna. Och som de flesta andra har de märkt effekter direkt. En av dem sa att när han äter kolhydrater blir han förutom att bli hungrig väldigt snabbt igen och får en tyngdkänsla i magen, också påverkad nattetid. Han drömmer mardrömmar! Jag har inte tänkt på det, om jag har speciellt oroliga drömmar efter något kolhydratintag. Men igår var jag på en indisk restaurang med ett stort nätverk från hela landet. Jag åt naanbröd och lite ris. För att jag valde det. Men det som följer direkt blir att hungerkänslorna förändras lite grann direkt, det kommer ett slags sug efter "något" ganska snart. Och det är lätt att börja äta en del av det jag valt bort. För att det finns på bordet. Så klen ursäkt. Men i alla fall. Och natten var fylld av märkliga drömmar. Svårt att skaka av mig. Tillfälligheter kanske. Vad säger du? Finns det någon koppling för dig när det gäller mat och drömmar? Och nej, min mage mår inte alls bra idag och jag känner mig bakis fast jag drack vatten. Mardrömmar.

2 kommentarer:

  1. När jag var liten tyckte jag alltid att det var så konstigt att min pappa sa att han inte kunde äta tung mat på kvällen för då sov han så oroligt.
    Nu när jag själv är vuxen känner jag så väl igen mig i det. Jag kan varken äta för tungt, för sent eller för mycket. Kroppen jobbar och håller sig vaken medan jag ska sova, ingen bra kombo.
    Så ja-jag ser kopplingen. Och känner den

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den där frasen känner jag igen :) Men nu är jag bakis på kolhydrater... känns lite skumt, men för mig är det så. Kanske är det så att sockret i vin och öl gör att man blir bakis. Alltså kolhydrater!

      Radera