lördag 21 september 2013

Vin?

Var i Stockholm igår. Åt lunch på Fotografiska och jag gillar den platsen så mycket. Det finns alltid någon bra utställning att se. Skönt hus. Vi tog varsin sallad. Jag med räkor, min man med fetaost. Gott. Vi tog varsitt glas vin. Vitt. Och jag vet ärligt talat inte när jag drack ett glas vin senast, kanske någon gång i våras. Det har ju förändrats det här med vindrickandet sedan yogan kom in i mitt liv. Och ännu mer med lågkolhydratkosten. Men jag blir sugen ibland. För att det är gott med vin ibland. Men låter oftast bli för hela mitt system blir så påverkat. Och igår var inget undantag. Kände mig snurrig och off direkt. Man blir ju inte direkt smart av att dricka vin, även om det kan kännas så :) Men igår blev det så tydligt för mig hur snabbt min skalle blir påverkad av alkohol. Och ja, eftersom jag dricker så sällan så känns det naturligtvis mer. Men ändå. Så talande. Man blir lite dummare hel enkelt för att uttrycka det rått. Och ljudnivån var lite skränig. Så där som det blir när man dricker. Det första som blir påverkat är hörseln, inte konstigt att alla talar högt när de tar ett glas eller två. Nä. Alkoholfria drinkar får det bli framöver. Trots allt.

2 kommentarer:

  1. Jag funkar precis som dej. Jag klarar inte av öl eller vin längre :( Men det är värt det!!
    M

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att vi är flera!

    SvaraRadera