lördag 19 oktober 2013

Nyponsoppa och långpromenad

Första andningsveckan klar. Sovit med tejp varje natt. Vaknar dock inte varje morgon och har den kvar, men de morgnar jag gör det känns det extra fritt inombords. Gått några långpromenader i veckan med stängd mun och yogar ju alltid med stängd mun. Övat lite med relaxatorn och det är inte klokt vad det tar i magmusklerna när man använder sin diafragma till att blåsa ut luften. Upplever att min utandning är lite längre än tidigare. Vill träna mer med den.
   Tvättar sofföverdragen och gör allt jag inte hunnit med tidigare. Sköna lördag. Långpromenad i den klara luften. Träden står blickstilla och andedräkten är inte lika tydlig när man stängt sin mun. Förstås. Man förlorar ju inte lika mycket vätska då. Bakat bröd på kokosmjöl och ägg, dricker hemmagjord nyponsoppa som smakar barndom och extra gott när kinderna är röda. Dricker först kaffe och sen nyponsoppa, skön kombo.




Nyponsoppa; blanda 6 dl kallt vatten med nyponmjöl, 0,75 dl och lite vaniljpulver. Koka upp. Tillsätt eventuellt någon sötning när soppan är varm. Jag använder honung ibland. Idag tog jag agavesirap, naturligt sött som inte höjer blodsockret. Så mustigt gott! Kan dricka kall och varm.

2 kommentarer:

  1. Nu blev jag sugen på nyponsoppa.
    Måste kolla om jag kan hitta det här.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så himla gott. Och att göra den själv med nyponmjöl, mums!

      Radera