torsdag 2 februari 2012

Längtan

Försöker ta min tid. Att äga den. Att jag inte susar bort. Jag längtar ut. Till det kalla. Det vita. Men efter läkarbesöket igår som fullkomligt nockade mig så är det inomhus som gäller. Lätta lätta flingor singlar ner i ett stilla landskap. Himlen är babyblå och björkarna vill mot himlen. Rimfrosten har lagt sig över trädgården och mitt i allt det vackra så längtar jag efter värme. Grönt. Gröna blad. Att ta långa djupa rena andetag. Helt omöjligt just nu. Hostar som jag aldrig gjort tidigare. Nu äter jag antibiotika. Brett spektrum. Ibland får man krypa till korset :) Och jag är också tacksam att det finns lite starkare mediciner att ta till när huskurerna inte hjälper. För nu känner jag mig helt klar med det här. Längtar efter grönt och varmt.

4 kommentarer:

  1. Äsch, att det blev så, med hostan och allt. Men så är det ju som du skriver, vi får ge oss emellanåt. Är med dej i din längtan! Take care-kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nina, det behövde jag. Så lätt att ligga här hemma och det känns som det aldrig ska bli annorlunda. Men det har varit otroligt segt, både bokstavligt och bildligt :) Men jag väntar. Vilar. Kan inget annat. Kram tillbaka <3

      Radera
  2. Krya på dig! Vila! Titta ut på det vackra och vänta in. Jag längtar också efter grönt och efter förkylningsfrihet. Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Snart är vi friska och det är grönt och skönt. Stor kram!

      Radera