fredag 30 mars 2012

Mitt emellan

Ibland när jag håller min uddiyana bandha, kroppslåset mitt på kroppen, så vill jag inte släppa ut magen igen. Jag vill stanna i det här mitt emellan. Mitt emellan utandning och inandning. Där. DÄR finns något som är fantastiskt behagligt, något jag vilar i. Något jag hämtar kraft i. Något som ALLTID för mig längre in i min asana ,dit jag ska. Som visar vägen. Det är helt otroligt. Jag skulle inte kunna tänka mig att yoga utan min uddiyana. Det är helt enkelt så. Den tillför den extra dimension som jag behöver. Och ja, jag drar in den efter varje utandning, vilken position jag än befinner mig i. Svårare i bakåtböjar :) Och nej, inte om man har mens. Aldrig då. Men annars - mitt emellan vilar jag.

Bilden på Zhander, är fotograferad av Dan Lindberg Här ser man tydligt vilken fantastisk uddiyana han har dragit in.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    jag gör inte kroppslås alls när jag yogar. Jag kör efter en DVD. Hur lär man sig det?
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej Susanne!
    Välkommen hit. Jag är ingen förespråkare av att träna efter en DVD. Det blir inte yoga för mig, snarare en inspiration. Sen kan det vara svårt att hitta en lärare ibland där man bor, som man trivs med. Men kroppslås ska du lära dig av en lärare tycker jag. Du får leta :9
    Tack för dina ord!

    SvaraRadera