lördag 25 augusti 2012

Tål det inte

Köper smågodis. Det har jag inte gjort sedan slutet på januari. Ingen stor påse, kanske 15-20 bitar. För att jag varit sugen i flera dagar, dividerat med mig själv. Vad spelar det för roll-typen av argument. Till slut testade jag mig själv. Jag köpte godiset. Åkte hem och la mig i soffan. Åt det extremt söta. Fick inte i mig allt. Somnade till pelletskaminens dån och vaknade av regnets susande och åskan. Med en magnifik huvudvärk. Eller hur man ska uttrycka det. Och den är fortfarande kvar. Som en mössa av järn runt skallen. Fortfarande. Det säger en del om hur dåligt det är för mig. För det är sockret som gör det. Det var en nyttig test. Vaknade dessutom mitt i natten av en enorm hostattack. Något som jag inte haft sedan jag började med LCHF. Var det en slump? Vet inte. Det jag vet ännu mer nu, är att godis is not for me. Jag tål det inte helt enkelt. Cecilia Folkesson skriver det så bra här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar