onsdag 19 december 2012

Hos tandläkaren

Och så nästa steg i det här med hälsan och lågkolhydratkosten. Jag har alltid haft mycket tandsten, så mycket att en del tandhygienister har tyckt att jag bör gå två gånger om året för att ta bort det. Nu hade min tandhygienist slutat så det har till och med gått 1.5 år sedan jag såg någon för det ändamålet. Var däremot hos tandläkaren härom dagen. Jahaja, hon säger att det är väldigt LITE tandsten, det kan du vänta med att ta bort. Oj, hade jag gjort någon typ av förändring när det gäller min munhälsa? Nej, jag borstar och petar med stickor. Som tidigare. Har jag gjort någon förändring i min kost? Ja. Socker och andra kolhydrater går bort. Och där kom ännu en del att ta till sig för att må bra. Helt enkelt. För att slippa pålagringarna på alla möjliga ställen i kroppen. För jag är säker, det beror på att jag tagit bort det vita,farliga, söta. Gör det du också!

2 kommentarer:

  1. Jag tänker också i min lilla kostförändring att det MÅSTE vara så mycket bättre för mina tänder att dra ner på sockret! Jag är också (eller vågar jag säga har varit?) en tandstensmänniska och det du skriver gör mej hoppfull :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är hoppfullt och tänk så mycket det påverkar att förändra kosten även om det inte är en total förändring! Tack för dina rader,kram

      Radera