söndag 23 december 2012

Inget kolhydratpåslag

Idag så här den skälvande dan före dan ska jag ge mig i kast med julgodis. Jag ska göra på ett för mig nytt sätt. Chokladtryffel utan socker och andra små bakverk. Det är spännande och samtidigt både utmanade och stimulerande att baka och fixa utan det vita, varken vetemjölet eller sockret. Och det går bra. Fina råvaror. Det brukar bli gott. Nu ska jag gå vidare och testa lite juligare saker. Önskar dig en skön jul med god mat och gotter, inte för mycket, men lagat av riktiga råvaror och som sagt med ett så litet kolhydratpåslag som möjligt!

3 kommentarer:

  1. Det lät spännande, vill gärna ha recept!!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skickar länkarna så kan du se bilder och kolla själv :)

      http://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2009/12/21/mork-chokladtryffel-med-passionsfrukt/

      http://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2010/12/02/ekologisk-ischoklad/

      Lycka till!

      Radera
    2. Tack det ska jag kolla in :)
      Kram Lotta

      Radera