tisdag 25 december 2012

Trial and error

Kan man bli hög på julmust? Nästan. Om du frågar mig. Jag drack några glas julmust igår. Och svällde upp. Förstås. Mådde illa. Kände en beläggning på tänderna. Nej. Det var inte riktigt värt det. Och ja jag vet. Jag skulle inte. Men blev lite sugen på att testa. Och jag provar mig igenom min första jul på lågkolhydratkost. Jag gjorde till och med ris á la Malta på keso som hade legat i en lag av apelsinsaft, kanelstång och vaniljpulver över natten. Och sedan blandades det hela med vispad grädde och apelsiner. SÅ gott. Jag behöver inte så mycket mer. Egentligen. Men ibland måste jag övertyga mig själv. Trial and error. Det är så jag funkar. Och julmusten är definitivt inte något jag behöver.  Trots allt så mådde jag riktigt illa av det. Och blev högoktanig. Jag testar vidare. Trial and error.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar