måndag 6 maj 2013

Näst intill oviktig

Hur gick det då? Yogan - underbar. Maten? Plötsligt näst intill oviktig. Ja så kan det gå. Vad jag äter är definitivt inte min största fråga. Men en väldigt viktig fråga förstås. Jag åt mycket mindre än annars, som alltid när jag går kurs. Jag blir mätt av kunskap. Helt seriöst. Det nya trängs i mig och vill samsas med den förvärvade kunskapen i min egen yogaträning. Och maten har stått på vänteläge. Har ätit några gånger sedan i torsdags. Druckit mycket vatten och en del kaffe. Lite nötter. Ja, en del sötsaker slank ner, men inget jag längtar tillbaka till och inget jag hänger upp mig på. Nu kör jag som vanligt igen. Skönt det också. Hur gör du när du reser utomlands? Håller du dig strikt till din vanliga diet? Funkar det bra att hitta det du vill ha?

2 kommentarer:

  1. Välkommen hem igen. Och det låter lite skönt att maten inte tar så stor plats i ditt liv så att du kan låta bli att tänka på det och koncentrera dig på annat.
    M

    SvaraRadera
  2. Ja M, det är skönt. Kram!

    SvaraRadera