måndag 20 maj 2013

Festfrukost

Någon dag av helgen äter vi våfflor eller pannkakor eller plättar till frukost. Alla helger. Jag älskar det. Och när det går att göra så goda plättar. Jag använder mitt grundrecept: 3 ägg, 3 matskedar creme fraiche, 2 matskedare fiberhusk. Och det räcker till två personer. I helgen hade vi dessutom färska jordgubbar och grädde. Det är festfrukost för mig. Räcker hur länge som helst i kroppen. Och så lite kaffe på det. Men inte idag måndag, idag blev det kaffe. Punkt. Men jag kände mig fortfarande mätt från igår. Såg att Nilla hade ett nytt recept på bananpannkakor, har du testat det? Jag testar nästa helg.
http://nillaskitchen.com/2013/05/20/banana-pancakes-med-aggvita-glutenfria-mjolkfria-paleo-sockerfria-recept/


4 kommentarer:

  1. Våfflor åt jag i dag till lunch. Gott men jag saknar grädden nu när jag testar att vara utan mjölkprodukter ett tag.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan ju äta kokosgrädde till, det funkar lika bra. Nästan :) Kram!

      Radera
  2. Mmm pannkakor är så gott, och just vetemjölfria är godare tycker jag. Kör med ungefär samma recept som du men vispgrädde i stället för c.f och bär till..såå gott!

    Rabarberpajen blev god, faktiskt höll jag på att säga. Använde mandelmjöl och kokosmjöl i stället för vetemjöl. Hackade hasselnötter och slängde i så de blev lite härligt rostade i ugnen.

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh va gott! Måste testa, tack för tipset! kram

      Radera