torsdag 29 december 2011

Bara lite sjuk

Ibland tänker jag för mycket. Helt enkelt. Jag försöker låta bli, men det är stört omöjligt ibland :) Tror att saker betyder annat än vad det gör. Oroar mig för helt onödiga saker. Tänker för långt och för mycket. Överhettad i huvudet. Och jag vaknar med feber, med en öm kropp. Halsen som sandpapper grövsta varianten. Och skrovlet och hostan. Och inser att jag faktiskt är lite sjuk. Inget annat. Jag bäddar ner mig igen. Tassar runt och eldar i kaminerna. Regnet öser ner utanför. Jag är ledig. Men sjuk. Så jag stannar i det. Och rosslet i bröstet är helt förklarligt. Känns nästan lite skönt. Trots allt. Önskar er alla goda dagar även om det stormar och regnar. Vi andas så gott det går och vilar. Tänker ingenting.

2 kommentarer:

  1. Å krya på dig! Ta hand om dig! Önskar dig också goda daga.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Marika och en stor kram tillbaka!

    SvaraRadera