tisdag 20 december 2011

Somna direkt!

Barnvakt. Åt lilla L. Hon knorrar och muttrar. Kommer inte riktigt till ro. Vill inte sitta, vill inte ligga i sin säng, vill inte hänga på axeln. Jag lägger henne på min mage. Drar igång djupandning big time. Och det är som att knocka henne. Hon somnar direkt. DIREKT. Helt ofattbart snabbt går det. Hennes mage och min andas i takt. Och så somnar jag också :) Direkt. Tänk vilken symmetri vi har. Hon och jag. Och när hon drar ut nappen och sedan själv protesterar så andas jag på. Och hon somnar om. Direkt. Nästan lite häpnadsväckande fast jag vet att djupandning är själva grejen. Ofattbart enkelt.

7 kommentarer:

  1. Går mjuka små rysningar längs med ryggraden när jag läser. Så fint och så självklart. Måste ju säga såhär i efterhand att jag önskar jag hade haft min djupandning etablerad när jag själv fick barn....

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med Nina i allt vad hon skriver:)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Ja jag tänker också så ibland, tänk om man hade haft djupandningen då. Men den gör nytta nu också :) Kram på er!

    SvaraRadera
  4. Annika! Jag är på väg tillbaka... Mumbai-trakten i februari. Har du varit där?
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Nej, det har jag inte tyvärr. Men har hört att det är omvälvande att landa där första gången... men nu är det ju inte det för dig. Det kommer att bli fantastiskt! kram

    SvaraRadera
  6. Det låter väldigt spännande. Så enkelt men ändå väldigt självklart.

    SvaraRadera