fredag 20 januari 2012

Kalla andetag

Så snart vinden tystnar och kylan kommer med frost och klara nätter - då andas jag lättare. Det är ett faktum. Så fungerar jag och det är lite skönt att hitta det som är ens egna svagheter och styrkor i kroppen. Eller hur man ska säga det. Veta vad som påverkar mer än annat. Kylan bekommer mig helt enkelt inte. Jag gillar den! Skulle jag välja mellan varmt och kallt så väljer jag kallt. Varken sämre eller bättre än något annat. Och andetaget, det rullar på. Djupt djupt. Nästan hela tiden. Via näsan förstås. Gott att andas så. I kylan :)

1 kommentar:

  1. Jag känner längtan efter att andas med näsan. Fick en så bra rutin efter min andningskurs hos Maria i sommar och lyckades genomföra all träning endast med näsandning. Men. Nu har jag varit förkyld i snart två månader och lyckades skaffa mig en ny över natten. Igår försökte jag andas med halsduk om munnen på cykeln på väg in till stan, men kylan är rätt obarmhärtig. Jag håller i princip med dig om kallt framför varmt, men hu för isvindar och förkylning samtidigt...

    SvaraRadera