fredag 15 mars 2013

En äkta solhälsning

Solen. Med allt vad vi behöver för livet. I stort. I smått. Jag äter D-vitamintillskott eftersom vårt land är så solfattigt i jämförelse med vad vi behöver få i oss för kroppen. Jag tror att det hjälper mot den segaste tröttheten och boostar min kropp. Men inget går upp emot den äkta varan. Trots att kylan inte släpper är solen här. Den välkomnar och ler, den känns ända ner i benen i ansiktet när jag vänder det bleka mot solljuset. Insidan av mina ögonlock blir alldeles guldgula när jag blundar.
    Jag har gett mina yogagrupper i läxa några veckor att de ska göra några solhälsningar. Som för att komma igång med yogan, lite mer opretentiöst och det funkar. Men det är också det här med att hälsa solen som är så vackert. Att när jag ser solen leta sig in på nya ställen i vårt hus, då blir jag glad. Strunt samma att damm och fläckar syns övertydligt nu. Det ljusa behövs det vet vi alla även om det kan vara en svår tid också. För mig. Den här övergången. Men solen är liksom trösten. Solen är värmen. Solen får liv i våra solhälsningar. Det måste vara så :) Önskar er en skön solig helg. Gå ut och strunta i dammet inomhus!

4 kommentarer:

  1. Detsamma Annika! Sol till dig!!

    SvaraRadera
  2. Absolut!
    Jag flyttar ut ungefär nu ;) och dammtussarna puffar jag bara lite förstrött under soffan med ena foten när jag går förbi.
    Solhälsning, jatack ♥
    Ha en underbar helg du med!

    SvaraRadera
  3. Solen ja. Så bortskämda som vi är här med den här i Italien. Även den kallaste vintern bjuder på många soliga dagar.
    Det finns en tjej här som solhälsar i parken. Min man har sett henne när han springer där tidigt på morgonen.
    Ha en underbar helg!

    SvaraRadera
  4. Tack, den soligaste och finaste av helger har passserat. Underbart!

    SvaraRadera