söndag 3 mars 2013

Gult är skönt

Bakar en underbart god paj. Hittar som vanligt ett bra recept här hos Nilla. Degen blir den bästa pajdeg jag gjort och allt går så snabbt och blir så gott. Pajskal gör jag så här:


120 g mandelmjöl
50 g kokosflingor
40 g kokosnötsmjöl
1 ägg
3 msk kokosolja eller rapsolja
2 msk honung
2-3 msk vatten

Träffar goda vänner och får ett stort fång gula tulpaner och den den gula känslan tar jag rakt in i kroppen. Tänk så mycket gott sällskap, sköna diskussioner och gula färger gör så här när våren bankar på. Hoppas ni får en soligt gul söndag!

2 kommentarer:

  1. Pajen måste provas, och vilka fina tulpaner. Tänk att jag har aldrig varit så förtjust i gult men just i år har jag köpt en knallgul tröja!!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Ja den är hur enkel som helst att göra. Och ja tulpanerna var underbara, fick dom av goda vänner i lördags. Och ja, samma som du, jag har inte varit förtjust i gult och nu vill jag ha det hela tiden! Har köpt två(!) gula tröjor :) Kram!

    SvaraRadera