onsdag 13 mars 2013

Som om jag festat

Idag mår jag lite bättre, men inte bra. Vaknar av en dånande huvudvärk. Som om jag hade festat hela natten lång. Det är det många år sedan, men jag kan komma ihåg känslan - hur jag mådde när jag vaknade. Och den är likadan som den idag. Kanske var det inte bara nattrumlandet och för lite sömn som gjorde det. Kanske var det kolhydraterna? Sockret i alkoholen som gjorde det? Jag tror det mer och mer. Kanske verkar det överdrivet, att reaktionerna bottnar i något annat än att jag ätit kolhydrater. Men jag tror inte det. Det är bara så att jag blir så påverkad på ett riktigt negativt sätt när jag slarvar och äter det jag inte mår bra av. Det är faktiskt över ett år sedan jag la om min kost.  Min kropp har hittat det som den mår bäst på och att då ge den det den inte vill ha - inte bra alls. Kanske är det så att man behöver påminnelser ibland. Att ett steg bakåt ändå blir ett steg framåt. För klart är att jag inte vill känna mig bakis. Inte på något sätt. Hur påverkad blir du av kolhydrater? Eller äter du inte det längre?

2 kommentarer:

  1. Nej det verkar inte alls överdrivet. Jag tänker lite som så att när man var inne i svängen och åt allt det där onyttiga så mådde man ganska dåligt, fast utan att veta om det. Det blev en vanesak att vara trött, svullen osv. När man sedan börjar äta hälsosammare och mår så mycket bättre då blir dessa "snedsteg" bara så mycket mer märkbara. Kroppen reagerar för att den känner sig "förgiftad".
    Det här blir allt mer intressant för mig. Och som du vet håller jag på att experimentera med att dra ned på kolhydraterna nu. Jag börjar bli allt mer övertygad om de skadliga effekterna av överdriven kh-konsumtion.
    Hoppas att du blir av med "baksmällan" snart!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack, det tog två dagar! Helt crazy egentligen, men visar tydligt för mig vad jag behöver låta bli. Kram och tack för dina rader1

    SvaraRadera