måndag 24 juni 2013

Dags för klorofyll!

Man säger att Chlorella har en kraftfull förmåga att avgifta kroppen och stärka kroppens immunförsvar. Därför har jag valt att börja äta den idag. För att befria mig helt från medicinerna jag ätit och inhalerat.
   Chlorella har funnits på jorden i 540 miljoner år! En galax av tid. Den är full av viktiga vitaminer och antioxidanter, viktiga mineraler.
Den ska också vara välgörande för matsmältningen, den får vänliga bakterier som lactobacillus att mångfaldiga sig fyra gånger snabbare än vanligt. Chlorellans extremt höga halt av klorofyll stimulerar även produktionen av röda blodkroppar och hjälper till att transportera syre runt kroppen och till hjärnan. Chlorella innehåller dessutom 60 procent högvärdigt protein, detta i form av 18 aminosyror, varav alla åtta essentiella aminosyrorna ingår, vilket gör det till ett komplett protein. Bara det! Har du någon erfarenhet av den?

3 kommentarer:

  1. Jag har ätit chlorella men nu sedan ett halvår tillbaka äter jag migthy greens som är min favorit, där det finns clorella i och massa annat bra. Min kropp svarar verkligen på det.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh va spännande Lotta! Det känns som vi trampar lite liknande stigar. Nu måste jag genast läsa på om mighty greens! Kram

      Radera
    2. Såg att mighty greens innehåller soja, det vill jag inte få i mig på något sätt om jag kan undvika det! Men skönt att det funkar för dig! Jag kör på med Chlorella, en sak i taget :)

      Radera