fredag 21 juni 2013

Glad midsommar!

Vad måste vi ha på midsommarbordet? Eller  vad vill vi ha? Läser att inlagd sill innehåller mycket socker... Men å andra sidan, äter man det sällan så går det väl an. Eller. Om man tar bort ALLT socker så syns det så tydligt hur mycket det är i tillvaron som innehåller just det. Jag vill välja själv. Så på mitt midsommarbord finns ekoköttfärs i form av småbiffar. Fetaost. Ekologiska tomater i regnbågens färger. Sallad, egenodlad och plockad. Olja ringlad över. Oliver. Ingen alkohol. VILL INTE HA. Vanligt vatten med citron i. Jordgubbar till dessert. Grädde. Det räcker för mig. Glad midsommar önskar jag dig! I hälsans tecken :)

2 kommentarer:

  1. Landar i ungefär samma tänk som du. Så skönt. Så enkelt. Så gott. Och jag önskar fler fick känna detsamma, att man inte behöver äta ihjäl sig bara för att... att det fanns mer utrymme för det enkla och naturliga. Glad midsommar på dej med, från mitt hjärta till ditt!

    SvaraRadera
  2. Glad midsommar önskar jag dig!
    Det enkla är det bästa och fetaost kommer att finnas i min sallad.
    Kram

    SvaraRadera