tisdag 11 juni 2013

Krypa till korset och ändå testa eterisk olja

Det här med oljor, det verkar spännande och intressant. Talar till mig.  Men innan jag hann få min produkt i brevlådan blev jag mycket sämre. Kröp till korset och ringde min vårdcentral. Där fick jag antibiotika för att jag faktiskt har en infektion i min luftrör och sedan kortison som jag är extremt kluven till. Men ibland behövs det .
 
Kanske ska jag tänka på att utesluta mjölkprodukter helt innan pollensäsongen drar igång. Nästa gång. Allt för att mjölkprodukter egentligen är väldigt slembildande och det berömda kalciumet det finns det mycket mer av i spenat till exempel. Men efter ännu en natt med hostande och vakande några timmar så bestämde jag mig imorse. Att jämte det andra faktiskt testa den eteriska oljan. Kanske är det helt idiotiskt. Men jag vill! Och jag tänker på alla oljor jag fullkomligt varit indränkt i på mina behandlingar i Indien. Tänker att det vore märkligt om jag inte skulle tåla den. Tänker också på att jag äter antiobiotika. Men. Ensam i huset drar jag i mig i näsborren. Och så den andra. Hostar så att det skallar. Inget annat. Men efter en stund blir det tyst. Inuti. Efter någon timme börjar rosslet igen. Jag drar i mig via munnen den här gången och hostar ännu värre först och sedan blir det tyst...
Jag ska självklart äta min antibiotika för infektionen. Men jag tänker ett steg till, jag som är väldigt torr inombords behöver något smörjmedel inuti när jag är risig. Och jag ska fortsätta med den eteriska oljan. Den har ju som sagt en mängd positiva egenskaper.  Hur tänker du? Har du testat?
 
Alla våra produkter är baserade på 100% rena naturliga eteriska oljor som kommer från växters blad, blommor, rötter, frön och skal.Det finns ca 200 kända eteriska oljor som kan ge människan terapeutisk hjälp. Människor har använt eteriska oljor i tusentals år att läka sig själva. De gamla egyptierna använde myrra och cederträ till mumifiera sina faraoner.Det finns hundratals referenser i Bibeln som påvisar goda effekter av eteriska oljor, tänk bara på berättelsen om de tre vise männens gåvor till det nyfödda jesusbarnet. Under medeltiden fanns "perfumers" som arbetade med eteriska oljor hela dagarna och dessa var praktiskt taget immuna mot sjukdomar som diggerdöden på grund av de eteriska oljornas antiseptiska egenskaper, texten lånad  från hemsidan http://www.makemesmile.se

4 kommentarer:

  1. Ibland bara måste man ge sig och ta till med kortison.
    Gick själv desperat till läkaren med sonen förra veckan.
    Det pep ordentligt både i lungorna och luftrören så det blev kortison.
    Men här får man även inhaleringar att göra utspädda med vatten.
    Tyvärr så är det nog så att vi blivit överkänsliga för en hel del av de där växterna som man för använde för läknings skull.
    Fast jag tror på det. Det gör jag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tror som du, en del av det "naturligaste" funkar inte. Och ja, kortison behövs ibland, tyvärr man ändå tur att det finns! Kram och tack för dina rader!

      Radera
  2. Ja ibland så måste man, även om man vill gå på den naturliga vägen. Jag skulle också ha provat om jag hade det hemma!!Måste ju testa,annars kommer jag aldrig att få veta :)Sån är jag... Och vad skönt att det släppte lite.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så är det. Den här har jag köpt:
      http://www.herbalator.com/store/index.php?route=product/product&product_id=54

      Kram!

      Radera