onsdag 26 oktober 2011

Vill

Vill springa fort i kylig luft. Kasta mig i lövhögar med en stor halsduk virad femtio varv runt mig och en mössa lång nerdragen i pannan. Vänta på snön när frosten penslat hela trädgården och stjärnhimlen är precis ovanför. Vill dricka varm choklad med små små marshmallows i. Vill läsa hundra bra böcker och tända tusen värmeljus. Kika in i kaminen och vira en tibetansk lamaullspläd runt mig. Vill prata i timmar med goda vänner och dricka lite vin. Vill äta rostade kastanjer och promenera i New York med min älskling. Vill tusen saker som jag inte gör just nu. Nä jag sitter och tittar ut på envisa små gula björklöv som dinglar untanför mitt fönster. Och jag andas. Andas. Andas. Andas.

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där!! Jag vill massor och min kropp vill inget.

    Ha det så bra <3
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Bara genom att sätta ord på sina önskningar och drömmar, gör att kroppen lugnar sig och andetaget djupnar. Din ork återvänder, det gör den. Tills dess ska du njuta av din egen ordpoesi, som du skriver kära du!!

    SvaraRadera