måndag 31 oktober 2011

Inre massage

Vaknar långsamt. Har tagit för vana att ligga still och andas igång mig. Hela systemet. Jag andas långt ner i kroppen och det rör sig i min mage, under naveln. Och jag styr från centrum. Går vidare. Tänker mig mitt andetag som flödar fram i mina yangkanaler på utsidan av benen, yinpassagerna på insidan och vidare upp i ryggen och armarna. Insidan av bålen. Tänker mig det hela som en inre massage. Vilket det faktiskt blir :) Och det är vilsamt. Reser mig stilla. Öppnar balkongdörren och skrämmer några rådjur som står i trädgården och äter kastanjerna som ligger överallt. Luften är fuktig men ganska varm. Dimman lättar på olika ställen och löven mjukt mjukt gula. Imorgon är det november. Och allt känns fint. Godmorgon!

4 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Inga rådjur här...fast papegojor har vi nu i Rom.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj, det låter exotiskt Marika! Må så gott. Kram!

    SvaraRadera
  3. Åå tack för de härliga orden! ska verkligen försöka jag med. så mycket här! önskar vi bodde grannar så vi kunde träffas o andas tillsammans! och du, det där med åldern är inte viktigt. jag bara tycker att vi är så fixerade här i Sverige. jag tycker att vi ska se människan istället för åldern...det väsentliga i varelsen vi...kärlek

    ~Lycke

    SvaraRadera
  4. Lycke - tänk om vi gjorde det. Bodde nära varandra! Och som vanligt, dina ord landar i mig. Kram!

    SvaraRadera