måndag 24 oktober 2011

Tvärsäker

En del människor är så tvärsäkra. Ibland kan jag avundas dem det. Pratar med en sjuksköterska på morgonen. Hon säger sådär tvärsäkert att jag har överretade slemhinnor i mina luftvägar och kronisk bronchit... Jag blir perplex. En människa som aldrig träffat mig. Hon läser i min journal och uttalar sig. Mer än någon läkare har gjort. Hon vet också mer än olika läkare jag träffat, västerländska eller österländska. Kan hon ha rätt? Tja, allt är väl möjligt. Vi får se vad doktorn säger till mig senare i veckan...

2 kommentarer:

  1. Är lite skeptisk till läkare i allmänhet..vis av åren (ler), men det som fungerar är ju bra! fin fin dag till dig ***

    kramar Lycke

    SvaraRadera
  2. Ja jag också. Men ännu mer till tuffa, hårdtonade sköterskor som verkar veta ALLT i hela världen... :) Fin dag till dig också! och kramar

    SvaraRadera