fredag 18 november 2011

Ingen energi alls

Brusande trött. Hemma igår med näsblod. Ja jag vet, jag blöder näsblod när jag behöver vila. Och jag försöker. Gör allt jag kan för att ta hand om mig. Men det räcker inte... Eller också har jag inte landat förrän nu. När allt som hänt i mitt liv dunsat ner i en praktisk verklighet. Jag gör min yoga, som jag orkar med, vilar, sköter om mig. Andas. Framför allt det. Man i alla fall. Det behövs något mer känns det som. Eller också är jag bara otålig efter min ayurvediska behandling i Indien. Jag vet att det kan ta 6 månader innan man är på banan igen. Det har gått halva tiden. Men jag blir bara tröttare... Piggade upp mig med ljus igår, satte upp en klarröd adventsstjärna i vårt för övrigt väldigt vita hus :) Hur gör du för att få mer energi?

8 kommentarer:

  1. Jag lyssnar på min mindfulness app i mobilen. & äter lite för mycket & hoppas få energi av det.. Gå ut i solen om den nu visar sig. Kraftkram

    SvaraRadera
  2. Det där med att blöda näsblod när det blir för mycket och man måste vila, det känner jag igen. Vilken tur att vi har kroppar som säger till. Och som vi lyssnar på.

    SvaraRadera
  3. tror det kan vara det här vädret kasnke..att alla verkar må lite kymigt..nästan, mer eller mindre. har haft ont i magen och det där magkatarrsuget..hade hjärtklappning i natt också och blev rädd. känner jag måste ta hand om min hälsa mer..vila precis som du, men det är så svårt tycker jag med! jag tycker det finns mycket energi i kramar med ban och med kärleken framförallt..att ta sig tid fast man inte orkar, för det ger merenergi, och så lampor i kulörta färger låter fint som energikick ***

    kramar min vän, Lycke

    SvaraRadera
  4. Goa du... hoppas verkligen det vänder om tre månader eller helst innan dess:) Ja, årstiden bidrar ju säkert till att vi är lite tröttare än vanligt, och hur gör vi då för att pigga upp oss...? För mig handlar det jättemycket om att sova tillräckligt, vistas utomhus OCH att göra något kreativt. Utan det sista så fungerar jag inte, det piggar upp mig totalt. Men som allting annat så är väl detta individuellt. Hoppas så att du känner dig piggare redan imorgon:) Om inte så gäller väl bara att acceptera läget... svårt, jag vet, men det kan ge lite ro i alla fall, av att man inte kämpar emot. Synd ibland att man inte är en björn...;) STOR VARM KRAM

    SvaraRadera
  5. Ja, jag hoppas också att det vänder för dig och ändå är det ju tur att kroppen säger ifrån. Det gör ju min med, men med infektion på infektion. Jag försöker få dagsljus och i brist på det inser jag att min ljusterapilampa ännu inte vandrat ned från skåpet. Verkligen dags för den. Sen är såklart kvällar och stunder med vännerna superviktiga att inte prioritera när det är så där vansinnigt packat. För det ger energi för min del. Samtidigt är det oftast det jag kortsiktigt prioriterar bort. Dumt. Stor kram och fortsatt skön helg till dig!

    SvaraRadera
  6. Skogen. I skogen hämtar jag energi. Eller tillsammans med barnen. Men - som sagt - den här årstiden är tung och tuff. Önskar att man kunde snabbspola fram till mars...;)Hoppas du känner dig piggare snart.
    Carina

    SvaraRadera
  7. Jag gör som idagtankerjagpa och hämtar kraft från naturen. Jag har fördelen att bo längs Long Island Sound och sitter på en sten, mediterar och tittar ut över havet. Annars får jag min kraft från yoga, mitt hem, min älskade man och mina tre goskatter. Kärlek är mitt ljus i tillvaron! //Petra

    SvaraRadera
  8. Ulrika, ja, solen och utomhus överhuvudtaget hjälper till. Mindfull app? Kanske vore något att skaffa? Kram
    Stilla tankar - ja det är tur. Och lite jobbigt :) Tack för dina ord.
    Lycke - barnkramar är nog bästa energigivaren.Kramkram
    Milla- ja du är ju en kreativ mästare! Egentligen vill jag nog göra mer sådant, men tar mig inte riktigt tiden... kramar!
    k - ja vänner och familj. där tankar jag energi också. kram kram
    Carina - ja skogen! Älskar att gå i den, ska göra det mer känenr jag. Tack för dina ord!
    Petra - Long Island Sound, det låter som långt borta :) Tänk att få bo vid havet, det måste ge energi året om. Kärleken ja, viktigast av allt. Kul att du hittat hit!

    SvaraRadera