torsdag 10 november 2011

Ljusgult inuti

Tid för sig själv. Vilket slitet uttryck. Men ändå. Vi behöver det alla. Jag ägnar mig åt mina elever helhjärtat och hundraprocentigt. Varje vecka har jag fyra grupper. Ibland känner jag hur trött jag blir. Lite uttömd och urlakad. Trött och lite less. När jag kommer till det stadiet av vinande trötthet i systemet och nästan börjande irritation då vet jag att jag behöver egen tid. Någon som ser mig. Igår var jag på abhyanga, ayurvedisk oljemassage. I flera timmar. Jag blir väl omhändertagen. Ligger där och bara tar emot den mjuka beröringen. Jag andas ljudlöst. Utom när jag somnar - väcker mig själv med ett snarkande andetag :) Mår så gott. Ompysslad. Och nöjd ända in i mig. Som jag behövde det. Idag när det är vemodigt regntungt och grått så känns det ändå ljusgult inuti. Vaniljfärgat. Gott och glatt. Unna dig lite egen tid du också, hur svårt vardagspusslet än kan se ut. Vi behöver det. Alla. Ljusgult inuti.

3 kommentarer:

  1. Jag läser alltid dina inlägg och sveps med som i en saga, blir alltid sittande och funderar på vad jag ska skriva som kommentar.. Din text är så härlig och mjuk och jag bara känner ett lugn..

    Ha en härlig dag!!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Amen. Det är viktigt att ta hand om sig själv, tillåta sig att vila och göra något bara för sin egen skull. Abhyanga - åh, vilket underbart sätt att ladda batterierna på!

    SvaraRadera
  3. Lotta - tack för dina ord!
    Nina - ja det är ju det!

    SvaraRadera