måndag 21 november 2011

Spännade, otäckt och hosta

Vi har varit besatta hemma av en serie som heter The Shield. En våldsam polisserie som utspelar sig i LA. Med korruption, våld och allt det för med sig. Fantasiskt rå men också fantastiskt bra. Den har känts verklig. Nästan som en dold kamera har funnits med. Något som jag lagt märke till när vi sett den sista säsongens brännande avsnitt är att när det blir otäckt, då blir jag rosslig i bröstet. När det varit outhärdligt spännande och tufft. Då börjar jag hosta och hostar. Kan det vara ett sammanträffande? Eller säger det mig något annat? Att den där rädslan yttrar sig på olika vis men med samma utgång? Hosta... Jag vet inte faktiskt. Men det är intressant att tänka på. Vad säger du? Något som du känner igen? Eller inte alls?

6 kommentarer:

  1. är det inte det där med halschakrat. viljan att uttrycka..få ut sig något..kanske. men jag känner väldigt väl igen kroppsliga reaktioner på det mesta här i livet..har väldigt tydliga sådana som mer än lovligt borde lyssnas på :)

    kramar Lycke

    SvaraRadera
  2. Tack, va skönt att höra Lycke! Kramar

    SvaraRadera
  3. Hosta för mig står för förträngda känslor, ilska, stress osv...
    Carina

    SvaraRadera
  4. Carina, det var en intressant synpunkt. Kanske har du rätt.

    SvaraRadera
  5. När jag blir rädd, ängslig, stressad eller orolig. Typ när man kört fast med bilen i snö och måste passa en tid. Då har jag fått astma. Har inte tänkt på det förrän nu när du skrev detta.
    Tack
    D.

    SvaraRadera
  6. Visst är det intressant? Tack själv Dan!

    SvaraRadera