lördag 5 november 2011

Liten uppförsbacke

Det är lite tungt att andas idag. Lite förkyld men inget märkvärdigt och ändå känner jag hur mycket min andning påverkar mitt humör. Och vice versa förstår jag. Men just idag när jag vaknar hostande, gör min yoga hostande och sätter mig vid köksbordet och andas stötvis, då blir jag lite låg. Kanske för att jag var på begravning igår. Kanske för att jag ska promenera bort till kyrkogården framåt skymningen och tända ljusen för min mamma, pappa och storebror. Vet inte. Men jag måste inte stanna i det låga. Jag vet. Ändå känns det som jag har lite längre uppförsbacke just idag. Det får vara så. Kastanjen är naken, alla löv har fallit ner som stora vantar. Rådjuren har ätit upp alla kastanjer. Men den stora lerhögen, den ligger stadigt kvar vid husknuten. Jag tänker inte ens att jag ska få bort den :) Allt har väl ändå sin tid? Önskar er en skön och vilsam helg utan uppförsbackar!

2 kommentarer:

  1. Den där andningen..inför helgen..var den nog obefintlig skulle jag tro. tack för att du påminner. jag vet, jag är dålig på att göra något åt det, men jag är alltid glad och tacksam att bli påmind inne hos dig, vet inte vad det är som gör att man inte tar sig tid! jag har ju massor sådant jag borde, andning, känna in, magin den goda..jag vet ju att den fungerar! försåt jag talar så mycket om mig själv, men det känns som jag känner dig..

    kramar Lycke

    SvaraRadera
  2. Åh Lycke! Klart du ska tala om dig själv, jag talar ju om mig :) och jag kramar om dig. Vi känner ju delar av varandra nu!

    SvaraRadera