söndag 6 januari 2013

Det livsviktiga fettet

Nu äter vi vegetarisk kost där vi är i Indien. Helt vegetariskt. Jag äter heller inga mjölkprodukter. Det är god mat. Det är verkligen smakrikt och ibland lite för hett för min kroppstyp. Då rinner både näsa och ögon. Men det gör gott tänker jag. Men det jag saknar stort är fett. Riktigt fett. Det äter vi nästan inget av. För min del passar det bra med mycket grönsaker och rotfrukter i min kost annars också. Och mycket fett. I form av nötter avocados, oliver, smör och grädde. Men som sagt. Inte nu. Vi är alla lite småhungriga trots stora portioner. Efter en vecka borde det ha lagt sig. Men jag tror det är fettet jag saknar. Som ger mest energi av all föda. Vi äter lite nötter men det räcker inte. Inte för mig. Samtidigt är de spännande att se hur jag kommer att tänka när vi reser hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar