torsdag 24 januari 2013

Himalayaprodukter

I Indien har jag hittat de överlägset bästa hud- och hårvårdsprodukterna. För mig.Himalayprodukter. De är framtagna med ayurvedans kunskap som grund. Naturliga råvaror. Förmodligen är det just det som gör dem så bra. De har funnits länge, mer än 80 år. Bara det gör att man förstår att det är något som fungerar. Jag borstar tänderna med brun tandkräm och känner mig nöjd. Inga konstiga tillsatser av socker eller annat som finns i en hel del produkter här hemma. Jag tvättar mitt hår och det är rent och blankt många dagar precis som den feta bodylotion jag använder verkligen tar sig ner på djupet. Och torr det är jag efter hemkomsten, det skiljer ungefär 55 grader på utetemperaturen för mig nu. 35 grader varmt i Indien och 20 grader kallt här hemma. Inte konstigt om kroppen drar ihop sig.Tyvärr är produkterna dyra för vanliga indier, det är mest turister som handlar dem. Men för oss är det inte dyrt. Jag bunkrar upp när jag är i Indien. Kommer hem med några kilo av shampo, tandkräm,  hudkräm för ansikte och kropp och hoppas att det räcker tills nästa gång jag reser dit! Har du testat dem? Om inte, då har du något riktigt bra framför dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar