lördag 12 januari 2013

Utandning

Går på yoga. Yoga för en ny lärare. Yoga på ett annat sätt. Och han säger in-utandning i riktningar som blir tvärtom för mig. Min kropp är så van att andas ut när jag går fram och in när jag går upp. Han vill att vi ska göra tvärtom. Det går inte. Helt enkelt. Hela mitt system är inställt på annat. Så jag andas som jag är van. Kroppen vet hur den vill andas tänker jag. Och vet att det här med att yoga för andra ibland, det ger verkligen perspektiv till ens egen träning, på många plan. Andetaget är viktigast för mig i yogan, allt annat kommer sen. Men för den här läraren är det tvärtom. Märkligt. Jag böjer mig fram och andas ut.

4 kommentarer:

  1. Jag känner direkt att du har rätt, man andas in när man går upp och ut när man går fram. Det är svårt att tänka sig att det ska vara tvärtom.
    M

    SvaraRadera
  2. Hade läraren någon särskild anledning till att andas just så?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte. Fanns ingen chans att fråga och hans engelska var inte så bra.

      Radera