onsdag 23 januari 2013

Bubbelvatten

Kolsyrat vatten. Tänk så gott jag har tyckt att det är. När jag velat unna mig något gott att dricka på lunchen. Till kaffet ibland. Men de där bubblorna, vad ska de in i kroppen att göra? Egentligen? Det kanske verkar överdrivet men faktum är att jag oftare känt att bubblorna gör mig uppblåst. På något vis. Nu har jag inte druckit något bubbelvatten på en månad förrän idag. Och jag svällde upp i magen. Jag är helt säker, det är bubblorna som gjorde det. Det här pusslet kring mat och dryck, visst är det spännande? När man ser vad som påverkar och hur mycket ett ganska oskyldigt vatten gör. Sedan tror jag inte att det är den största synden direkt, nej inte så, mer att se vad det är som faktiskt ökar mitt välbefinnande och vad som inte gör det. Bubbelvatten ska jag vara försiktig med.

8 kommentarer:

  1. Ja usch och blä. Jag har inte riktigt gillat kolsyrat nångång. Lite smågott sådär och kan behövas om en rapning stängt sig inne :) men nej, jag upplever samma uppblåshet som du gör. Lite ljummet vatten tack, istället :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Från början kunde jag inte dricka det,som barn tyckte jag bara att det stack i näsan :) Men sedan har jag gillat att det river skönt i halsen på något sätt. Men nu, nej tack! Tack för dina ord!

      Radera
  2. Kolsyra har aldrig fungerat för min kropp, den protesterar direkt.
    Varmt vatten med citron och ingefära tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dricker du alltid varmt vatten? Intressant. Tack för dina ord!

      Radera
  3. Förut drack jag också det, men det har avtagit sen jag började dricka varmt vatten.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir väl så, man känner vad man mår bäst på. Tack för dina rader. Kram

      Radera
  4. Jag upprepar det som det som de flesta andra skriver här. Har också dragit ner på det kolsyrade sedan jag började dricka varmt vatten. Jag har dock alltid varit väldigt förtjust i kolsyrat vatten men idag dricker jag det egentligen bara under varma sommardagar. Då är det gott med bubblor (och lite påfylling av salter om man svettas mycket). Men visst kan även jag känna en lite underlig känsla i magen om jag inte druckit det på ett tag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är nog många som gjort på samma vis verkar det som. Ibland kanske man vill ha det och det är väl ok så? Kram och tack för dina rader

      Radera