torsdag 18 april 2013

Det där med ekologiska varor

Så ofta vi kan handlar vi ekologiskt. Ibland är det sjukt stora skillnader i pris, som när en ekologisk avocado kostar 30 kr. EN. Då blir det crazy och jag har all förståelse för att man inte alltid har råd. Men ibland har de ekologiska till och med varit billigare. Men varorna kommer mer och mer och jag tror att vi alla är glada för det. En del säger att det inte är så stor skillnad i smak. Jag tycker ALLTID att de ekologiska smakar bättre. Mitt senaste goda köp var kokosmjölk, den feta sorten på burk. Det var första gången jag hittade den i ekologisk variant. Och den är så god. Smälter. Mjuk och krämig. Helt underbar. Gott till bär. Gott till det mesta som man vill ha en liten piff till. Pannkakor, våfflor eller plättar. Lite bär och så den här krämiga härligheten. Gott är för klent uttryck helt enkelt. Heja ekologiskt!

2 kommentarer:

  1. Jag älskar verkligen ekologiska varor och den kokosmjölken ser krämig och fin ut. Den måste jag testa. Tack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då kommer du att fullkomligt älska den!

      Radera