tisdag 16 april 2013

Salt tjej

Skrev för några dagar sedan om att jag börjat gilla lakritssmaken. Men kanske är det gömt i att jag är sugen på salt? Ganska ofta faktiskt. Aldrig tidigare när jag åt kolhydrater och sött. Det låter som en motsättning, eller hur? Själv förstår jag inte riktigt hur det hänger ihop, men hänger ihop det gör det. Kanske behöver kroppen salt också? Vi som fått det itutat att det är farligt med salt. Men aldrig med socker. Men om man vänder på steken, vad händer då? Om den sockriga människan blir en salt tjej? Hur har du det med dina cravings? Eller har du inga kanske?

2 kommentarer:

  1. jag har olika cravings. Kan bli otroligt sugen på kött ibland. Och då äter jag det. Eller på choklad. Men det hänger oftast ihop med var jag befinner mig i menscykeln.
    Tänker att kroppen försöker tala om något för mig och jag lyssnar ofta på det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter klokt. Och för mig som inte har haft mens på många år så funkar det inte riktigt lika tydligt. Tack för dina tankar!

      Radera