söndag 21 april 2013

Pollenallergi och hosta

Den där hostan, som jag skrivit om många gånger. Först när den besvärade mig och sedan när den var borta. Nu har jag hostat i två dagar. Lite. Men ändå. Jag har haft någon slags vårinfluensa i veckan. Legat och vilat. Snorat. Huvudvärk. Lite halsont och sådär har det rullat runt lite. I förrgår kom hostan. Lite rädd blev jag. Det ska erkännas. Är den tillbaka nu? Men den är bara en del av influensan. För jag hostar. Men inte sådär vanvettigt. Inte skrällande. Inte så jag-nästan-tappar-andan. Nä. Vanlig hosta. Och det måste betyda att den inte vill bo i min kropp mer. Den är bara här en sväng. Ett symtom bland de andra. Jag vet att det är Indienvistelserna och behandlingarna där. Men också. Också den kost jag äter. Pollenallergin brukar vara i full gång så här års. Men än så länge har den väntat. Jag hoppas att den också inte kommer att komma tillbaka. Vidunderligt. Kan man nog säga att det är. För hostan är på väg bort. Det kliar inte och ja jag skriker nästan peppar peppar ta i trä och vill sudda ut det jag skrivit. Men det är ett faktum. Den pollenallergi som brukar uppträda från februari i mina ögon och mitt svalg, den tiger still. Håll tummarna att den inte vill in i min kropp!

4 kommentarer:

  1. Jag håller alla tummar och tår!!

    Ha det gott!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Annika,
    Det har kommit ut en ny svensk innovation mot pollenallergi som du borde titta närmare på.
    En naturmedicinsk inhalator med ekologiska eteriska oljor. Helt utan bieffekter, men som fungerar snabbt och effektivt i flera månader vid daglig användning. Den är helt enkelt fantastiskt bra.
    http://www.herbalator.com/store/index.php?route=product/product&product_id=54

    Vänligen,
    Fredrik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Först nu ser jag din kommentar. Jag ska kolla upp det direkt. Tack!

      Radera