onsdag 17 april 2013

Mikrovågsugn

Jag använder inte mikrovågsugn. Inte hemma, inte på jobbet. Jag har inget som helst behov av den och jag är så glad att den inte följde med oss ut till huset för snart två år sedan. Jag vet att många familjer använder den hela tiden, man kanske är många och kommer olika tider osv. Vi har också haft det så till viss del tidigare. Men inte nu. Men på många arbetsplatser är det vad som erbjuds i fikarum och lunchrum. Hos oss har vi tre mikovågsugnar på rad. Det är allt. Och jag vill inte ta med mig lunchlådor där jag ska behöva värma maten och dränera den på energi och näring. Men det är svårt. Nu när det blir varmare är det lättare, man kan ha en sallad eller kall mat. När det kommer till kritan är jag kanske lite bekväm. Tycker att jag har gjort klart det här med matlådor. Men jag vägrar mikra maten. Hur gör du?

3 kommentarer:

  1. Jag använder den om det behövs men jag äter mest kall mat till lunch och till kvällen lagar jag alltid mat på spisen:)men den används av andra i familjen. Men jag tyckte det var helt onödigt att köpa en till husvagnen för det gäller bara att vara ute god tid om man vill tina något och det går att värma på spisen!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. jag avskyr mikro. Men här på det stora kontoret där jag jobbar finns inte möjlighet att välja maten på något annat sätt. Det stör mig ganska mycket. Och jag försöker äta sådant som inte behöver värmas, men det fungerar inte heller alltid. Svårt det där. Försöker att inte vara nitisk, men mikro är bannlyst hemma och på landet.
    Min man använder inte heller mikron.

    SvaraRadera
  3. Jag är rädd att jag är för bekväm av mig för att inte använda mikro. Har jag matrester över från gårdagen till lunch (vilket jag i stort sett alltid har) så blir det enklast av värma i mikron. Hade förstås önskat att jag kunde laga ny fräsch mat varje dag men som du vet avskyr jag matlagning så det går bort i mitt liv.
    Det blir som du säger lättare nu när det blir varmare då man kan äta kall mat men annars (och som typisk vata) vill min mage helst ha varm mat. Ja så mikron (den fördömda tingesten som jag egentligen ogillar) får hänga med ett tag till tills någon bättre lösning dyker upp. :)

    SvaraRadera